Teruskan Membaca Artikel Di Blog Ini ye... Jangan Segan Silu Untuk Masuk Ke Blog Ini Semula..Harap Korang Dapat Input Yang Baru Melalui Blog Ini. Terima Kasih..

Saturday 30 December 2017

PAKSA SIMPAN DUIT.. INSYAALLAH MENJADI...




Pendapatan - Perbelanjaan = Simpanan (X)

Pendapatan - Simpanan = Perbelanjaan (OK!)


Pendapatan - (Sedekah+Zakat) - Simpanan = Perbelanjaan (ALHAMDULILLAH!!!)









Aku masa mula-mula start keje gaji aku RM1800 (fresh graduate dari ladang) hehehe...

Disebabkan ekonomi negara inflasi tahun 2015, jadi aku terima apa-apa kerja sebab aku nak bayar komitmen aku..

As usual freshie xkan nak dapat bayaran mahal kan.. lagipula di JB standard rate min gaji untuk graduan lepasan ijazah RM1800 yang majikan mampu bayar disamping kita ni belum berpengalaman.. ok la stop melalut hehe..

Tahun 2016.. tahun yang mana sel sel otak aku mula berhubung.. aku terfikir.. dengan gaji aku yang tak sampai RM2000 dengan umur 24 tahun... end up berapa simpanan aku yang perlu aku simpan bila umur aku capai 55 tahun nanti???

Aku tak tahu la korang ada fikir macam aku ke tak..

Aku selalu mengeluh.. dengan zaman inflasi apa yang aku nak tak aku dapat.. sebab baru tengah bulan duit aku habis. Aku tak ada simpanan weyh!!! SERIUS AKU TAK DA DUIT.. AKU KOREK DUIT TABUNG LAGI ADALAH... ADUH PENIIIINNNGGG!!!

Macam mana aku nak menyimpan untuk kahwin?? Macam mana kalau aku nak tolong ibu ayah aku?? nak hulurkan duit RM50 pon pada aku masih rasa berat..

AKU BUNTU MACAM MANA AKU NAK BUAT SIMPANAN UNTUK HARI TUA AKU!!!!



Simpanan E#F sahaja tidak cukup untuk hari tua aku.. Sampai bila weyh aku nak hidup macam gini.. hujung bulan x da duit simpanan..

Komitmen kereta, perbelanjaan untuk kereta, maintenance kereta, ptptn, bil telefon, insuran, duit makan, duit minyak YA Allah banyak nyer komitment AKU!!!!!



Dan satu hari aku google macam mana nak simpan duit secara paksa???

TAADDAAA!!! Melabur dalam simpanan patuh syariah yang mana institusi pelaburan ini sekarang No. 1 Di Malaysia..

Mula-mula aku masukkan RM1000 lepas tu bulan-bulan aku carum RM100..

Mula-mula aku takut weyh.. aku takut apa yang aku buat ini salah.. tapi rupa-rupanya betul apa orang tua cakap..

JIKA KITA TIDAK PECAHKAN RUYUNG KITA TAK KAN DAPAT SAGUNYA..

JIKA KITA ADA KEMAHUAN CUBALAH MANA TAHU DI SITU ADA JALANNYA...

Pemikiran aku tentang melabur dalam simpanan patuh syariah ni bertukar daripada negative kepada positif..

Berminat untuk menyimpan secara paksa dengan pelaburan yang patuh syariah boleh whatapps Consultant di 010-765 3817 itupun kalau korang berminat untuk menternak duit korang dari sekarangla..hehehe...

Lambat bertindak lambat lah dapat hasil atau dia tak kan dapat hasil apa pun kalau tidak bertindak langsung..

Ingat Allah cakap Aku tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan mereka berusaha.. Jadi berusahalah.. cari info whatapps dengan Consultant yang dah aku letak no telefon tu.. FREE JE Consultation tu jangan risau x keluarkan duit korang pon cuma perlu usaha sedikit untuk bertanya macam mana, bagaimana, di mana, mengapa.. SIMPLE KAN...

Sebab apa aku berubah fikiran.. jom ikuti sambungan cerita aku di PART 2..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts